Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-06T20:24:36+02:00
10 zdań z orzecznikiem i łącznikiem :
Kasia jest pilną uczennicą.
Piotrek stał się sławny.
Ona była nauczycielką.
Paweł został malarzem.
Heniek jest wspaniałym bratem.
Marzena została lekarzem.
Gosia jest wspaniałą matką.
Wiktor stał się wspaniałym architektem.
Monika jest prawdziwą przyjaciółką.
Nigdy nie byłam wolontariuszką.

10 zdań z orzeczeniem czasownikowym :
Ona biegnie do domu.
Paweł spieszy sie do kościoła.
Magda wyjechała nad morze.
Piotrek przebiera się.
Maciek poszedł do sklepu.
Aneta kupiła bluzkę.
Antek wyszedł z domu.
Monika czyta książkę.
Maciek pływa w jeziorze.
Kacper słucha muzyki.
2009-09-06T21:16:22+02:00
Orzeczenia imienne:
1. Kasia jest modelką.
2.Jurek zostanie hydraulikiem.
3. Brzydkie kaczątko stało się pięknym łabędziem.
4. Wujem był księdzem.
5. Ciocia jest czarująca.
6. Stałam się prawą ręką taty.
7. Zostanę kucharką.
8. Kiedyś byłam mała.
9. Mama była na mnie wściekła.
10. Samochód zostanie sprzedany.
orzeczenie czasownikowe:
1. Kot śpi.
2.Mama myje naczynia.
3. Tata wierci dziurę.
4. Lubię kwiaty.
5. Po szkole pójdę do domu.
6. Pilnie sie uczę.
7. Wujek kupił mi motor.
8. chłopiec biegnie.
9.Babcia robi na drutach.
10. Kot liże sobie łapki.