Odpowiedzi

2009-12-10T19:22:31+01:00
Drewiana scena,kurtyna ,brak oświetlenia,zazwyczaj przy jednej scenografii
23 2 23
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T19:33:24+01:00
Chodzi Ci zapewne o Teatr Elżbietański albo o Teatr "The Globe" gdzie Szekspir występował jako aktor.
Jeśli chodzi o teatr Elżbietański,bo Szekspir właśnie żył w czasach,kiedy panowała Elżbieta I to tak :

Teatr Elżbietański-w roku 1613 spłonął,ale rok później odbudowano go na nowo.W roku 1642 teatr zakończył swoje działanie i zamknięto.Otworzono dopiero w roku 1997.Nad teatrem widnieje napis : " Cały Świat gra jakąś rolę ".Cechami głównymi teatru były : Gra aktorska,umiejętność wymowy,próba uzyskania prawdopodobieństwa.Ważną rolę w teatrze odgrywały kostiumy i rekwizyty.Na scenie występowali tylko mężczyźni.Grali oni nawet kobiece role.

Jeśli chodzi o teatr "The Globe" to za wiele nie napiszę,bo mało o tym wiem.
A więc teatr " The Globe " lub inna nazwa Globe Theatre zwany jest teatrem pod kulą ziemską.Teatr ten ma wielkie znaczenie dla Williama Szekspira,gdyż odgrywał tam swoje role,gdyż Szekspir był nie tylko pisarzem lecz także aktorem.

28 3 28