Pan Grzegorz codziennie dojeżdża do pracy samochodem z prędkością 50km/h.Pewnego dnia zaspał i wyjechał pózniej niż zwykle.W połowie drogi zorientował się,że nie zdąży na czas i zwiększył prędkość o 10km/h,dzięki czemu nie spóznił się do pracy.Z jaką średnią prędkością jechał tego dnia?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T19:23:35+01:00
1 prędkość-50km/h
2 prędkość-60km/h
50km/h+60km/h/2=55km/h
7 1 7
2009-12-10T19:25:30+01:00
55 km/ h
bo jeśli pół drogi 50 km/h
a drugie pół 60 km/h
to sumujemy i dzielimy przez 2
50 + 60 = 110 /:2 = 55 km/h
6 1 6