Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T19:24:30+01:00
Nie ma organizmów żywych, zdolnych do funkcjonowania bez choćby odrobiny wody.

Bez niej człowiek może przeżyć w umiarkowanym klimacie tydzień, a bez pożywienia - prawie dwa miesiące. Jest częścią naszego organizmu - od 50 do 80 proc. masy ciała człowieka to właśnie woda. Stanowi podstawowy składnik pożywienia.

W organizmie woda transportuje tlen, składniki odżywcze i inne rozpuszczające się w niej substancje. Wspomaga wszystkie czynności życiowe. Jest niezbędna do regulacji ciepłoty ciała, wydalania produktów przemiany materii i procesów trawienia. Ochrania mózg, gałkę oczną, płód, rdzeń kręgowy.

Tracimy ją przez skórę, płuca, drogą pokarmową i przez nerki. Wciąż musimy ją uzupełniać. Utrata wody sięgająca 3 proc. masy ciała powoduje obniżenie wydajności fizycznej o 20 proc. Przy utracie wody 20-22 proc. następuje śmierć organizmu.

W jedzeniu najwięcej jej w warzywach i owocach. W melonie znajdziemy nawet do 90 proc. wody. Dużo jest jej w rybach (do 75 proc.). Mięso, jaja i nabiał zawierają od 40 do 60 proc. wody. Produkty mączne - od 10 do 15 proc.. Nie ma jej w smalcu, cukrze i olejach.
3 3 3
2009-12-10T19:54:19+01:00
Bez wody człowiek może przeżyć w umiarkowanym klimacie tydzień, a bez pożywienia, prawie dwa miesiące. Jest częścią naszego organizmu od 50%-79% masy ciała człowieka to właśnie woda. Stanowi podstawowy składnik pożywienia.W organizmie woda transportuje tlen, składniki odżywcze i inne rozpuszczające się w niej substancje.
1 5 1