Odpowiedzi

2009-12-10T19:35:06+01:00
Wzór na ciężar to F=mg
m to Twoja masa, g to przyspieszenie grawitacyjne, które na każdej planecie jest inne.
Na księżycu wynosi ono 1,6 N/kg.
Wystarczy tylko pomnożyć Twoją masę i przyspieszenie grawitacyjne. Wynikiem jest właśnie ciężar.
19 4 19
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T19:45:08+01:00
Wzór na obliczanie ciężaru ciała:
na Marsie:
Fg= m x g Fg- ciężar ciała
Fg= 40 x 0.346N/kg m- masa np.(ważysz 40 kg)
Fg= 13.84N czyli ok. 14 kg g- przyspieszenie
N- Niuton

i tak samo z innymi planetami, zmienia się tylko przyspieszenie:
na Jowiszu: 21N/kg
na plutonie 0,60N/kg
na Księżycu 1,6 N/kg
można ewentualnie na słońcu 274N/kg
52 4 52