Odpowiedzi

2009-12-10T19:31:38+01:00
L = 6πcm
r = 3 cm

2/3h = 3cm
h = 4,5 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T20:31:32+01:00
Obw = 6 π.

Wzór na obw koła: 2π razy r

Więc 6π = 2π razy r
r = 3

Gdy w koło wpiszemy trójkąt równoboczny, to r będzie stanowił ⅔h (Punkt przecięcia się symetralnych będzie dzielił wysokość trójkąta w stosunku 2:1 licząc od wierzchołka - na tym poziomie dowód jest zbędny).

Z tego wynika że:
3 = ⅔h
h = 4,5 cm

Pozdrawiam.