Dwa niedźwiedzie znalazły składzik z miodem. Był w nim 8litrowy słój pełen miodu i dwa puste słoje 5litrowy oraz 3litrowy. Jak korzystając tylko z tych słoi podzielić równo miód ?

Błagam o rozwiązanie prosto do zeszytu, aby nauczycielka się do niczego nie doczepiała .

2

Odpowiedzi

2009-09-06T20:25:04+02:00
Nie piszesz ze trzeba wykorzystac wszystkie słoje, więc ja wykorzystałabym 2 z nich
można to zrobić tak że do 8-litrowego i 5-litrowego wlać po 4 litry miodu a ten 3-litrowy zostawic pusty
i będzie w dwóch słojach po równo :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-06T20:26:26+02:00
- Z dzbana 8 litrowego do 5.
- Z 5 litrowego do 3 litrowego.
- Z 3 litrowego do 8 litrowego.
- Z 5 litrowego do 3 litrowego.
- Z 8 litrowego do 5 litrowego.
- Z 5 litrowego do 3 litrowego.
- A na koniec z 3 litrowego do 8 litrowego.

3 litrowy jest pusty, a w 5 i 8 litrowych jest po 4 litry.