Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-10T19:44:31+01:00
Homonimy:
1. klucz
Zgubiłam klucz do domu.
Pani pokazała nam klucz wiolinowy rysując go na pięciolinii.
Za oknem zobaczyłem klucz lecących ptaków.
Romantyczna kolacja to klucz do serca dziewczyny.
2.oczko
Puściłam Markowi oczko.
Anka, poszło Ci oczko w rajstopach.
Późnym wieczorem wybraliśmy się do parku nad oczko wodne.
Dziecko jest oczkiem w głowie swoich rodziców.

Prawdomówny - Kłamca
Przyjaciel - Wróg
Skąpy - Chojny
Optymista - Pesymista
5 5 5
2009-12-10T19:44:46+01:00
Homonimy

wyrazy : zamek

1). Ten zamek na wzgórzu jest zamkniety na cztery spusty.
2). Zamek księżniczki jest śliczny.
3). Ania kupiła sobie kurtkę z zepsutym zamkiem.
4). Tomek urwał Małgosi zamek od kurtki.


Antomimy


wyrazy:
biały : czarny
kwaśny : słodki
dobry : zły
ładny : brzydki
2 5 2
2009-12-10T19:56:54+01:00
Homonimy:

Nóż/nuż:

A nuż myślałam, że to wygram.
Jasiu, podaj mi proszę nóż.
Ten nóż jest bardzo ostry.
Powodem śmierci pacjenta był nóż w klatce piersiowej.

Zamek:

Mamo, zepsuł mi sie zamek w kurtce.
Naszym oczom ukazał sie wielki, czerwony zamek z basztami.
Kolega z klasy popsuł mi zamek od bluzy.
"Mój dom to zamek" - powiedziała królewna.

Antonimy:
ciepły - zimny
silny - słaby
wesoły - smutny
cieżki - lekki
1 5 1