Odpowiedzi

2009-12-10T19:52:25+01:00
Jama ustna slinianki przelyk zoladek dwunastnica jelito cienkie jelito grube

i czesci niestojace na drodze pokarmowej ale maja znaczenie watroba trzustka
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T19:56:28+01:00
Droga pokarmu

Usta
Gardło
Przełyk
Żołądek
Jelito cienkie
Jelito grube
Odbyt

Na początku jedzenie jest rozdrabniane później połykane i przełykiem trafia do żołądka gdzie jest trawione później wędruje do jelit gdzie są wchłaniane wszystko co ma wartości pokarmowe (witaminy, glukoza,cukry, białka itp.). Potem resztki trafiają do jelita grubego gdzie jest od nich "odsączana","zabierana" woda, później odbyt i do wc musimy iść xD

Myślę że pomogłem prosze o najlepszą odpowiedź
1 4 1