W aktach mowy wyrazamy nasze uczucia. Czesto jest to zwiazne z wartosciowaniem. W jakiej sytuacji uzyjesz ponizszych sformulowan? Zwroc uwage na oficjalnosc i nieoficjalnosc sytuacj.

Jestes wytrwaly. Jestes zawziety. Jestes uparty jak osiol. Jestes slusznie oburzony. Jestes zirytowany. Robisz z igly widly. Czy to przemyslales? Zmieniles zdanie? Ty nie dotrzymales slowa.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-06T20:58:23+02:00
Jestes wytrwaly. - pocieszenie drugiej osoby, dodawanie jej otuchy i wiary w siebie
Jestes zawziety. - krytyka postępowania lub pochwała
Jestes uparty jak osiol. - krytyka zachowania
Jestes slusznie oburzony. - przyznanie racji
Jestes zirytowany. - wyrazenie wyrozumialosci
Robisz z igly widly. - krytyka zachowania i stwrazania problemow wiekszymi niz one sa w prawdzie
Czy to przemyslales? - upewnienie sie iz rozmowca jest zdecydowany w podjeciu np jakiejs decyzji
Zmieniles zdanie? - wyrazenie nadziei
Ty nie dotrzymales slowa. - zawód na drugiej osobie
2009-09-06T21:25:02+02:00
Jesteś wytrwały- cierpliwy
jestes zawzięty-silna wola
uparty jak osioł-nie poddaje sie,
jestes zirytowany-złość
robisz z igly widły-histeryk


nie wiem czy dobrze :/
  • An93
  • Początkujący
2009-09-06T21:30:59+02:00
Jesteś wytrwały, jesteś słusznie oburzony, zmieniłeś zdanie, jesteś zirytowany- stwierdzenia używane w oficjalnych sytuacjach, do osób ważnych, starszych.
Jesteś zawzięty, jesteś uparty jak osioł, robisz i igły widły, zmieniłeś zdanie, nie dotrzymałeś słowa- stwierdzenia używane w nieoficjalnych sytuacjach, do przyjaciół, rodzeństwa, kolegów albo koleżanek, w formie listownej do w/w osób.