O ile centymetrów zwiększy się obwód koła o średnicy 2cm gdy promień zwiększymy 6 razy.




koło ma średnice równą 8cm.ile razy mniejszy obwód ma koło ,którego średnica jest dwa razy krótsza???




plis pomóżcie potrzebne na dzisiaj:((

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T19:55:36+01:00
1.

Obwód koła przed zwiększaniem:
r=1cm
O=2πr=π2*1=2πcm
Obwód po 6krotnym zwiększeniu promienia:
r=1cm*6=6cm
O=2πr=π2*6=12πcm
12πcm-2πcm=10πcm
Odwód zwiększy się o 10πcm

lub

π≈3,14
O₁=3,14*2cm=6,28cm
O²=3,14*12cm=37,68cm
37,68-6,28= 31,4cm
Odp: Obwód zwiększy się o 31,4cm

2.

aby obliczyc obwod kola trzeba zastosowac wzor
l=2πr
średnica wynosi 8, wiec promień bedzie wynosil 2 razy mniej czyli 4
trzeba tylko podstawić
l=2π4
l=8π

nastepne koło ma 2 razy mniejsza srednice od srednicy pierwszego koła 8/2=4 wiec promien bedzie wynosił 2
l=2π2
l=4π

teraz trzeba obliczyc ile razy mniejsze ma kolo ktorego srednica jest dwa razy krotsza

8π/4π=2

Ile razy mniejszy obwód ma koło którego średnica jest 2 razy krótsza?

Obwod ktory ma 2 razy krotsza srednice bedzie mial 2 razy krotszy obwod.
4 5 4
2009-12-10T20:05:59+01:00
1.obw kola przed powiekszeniem;
l=πd
l=2π
2.obw kola po powiekszeniu
r(promien)=2/2=1
r2=1*6=6
l(obw kola)=2πr
l=12π
3
12π-10π=2
odp obw kola zmniejszyl sie o 2



l1=πd
l1=8π
d2=8/2=4
l2=πd2
l2=4π

odp kolo ktorego srednica jest 2 razy krotsza ma 2 razy mniejszy obw
2 5 2