Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-10T19:58:57+01:00
T= 2h/g to wszystko pod [pierwiastkiem

t= 2*5m / 10metrów na sekunde pod pierwiastkiem

t= 1s pod pierwiastkiem
t= 1s

Nie jestem pewna czy dobrze ale raczej tak ;**********
2009-12-10T19:59:34+01:00
Dane:
h = 5m
g (przyśpieszenie ziemskie)= 9,81m/s² ~ 10m/s² (nie wiem, jaką wartość g przyjmujecie na lekcjach - czy 9,81, czy zaokrągloną do 10, dlatego poniżej obliczam dla obydwu)

Szukane:
ts = ?


h = at²/2 ; g = a
po przekształceniu wzoru:
t²=2h/g
t² = 2*5m / 9,81m/s² = 1,02s²
t = √1,02s²
t = 1,009s

a dla wartości g zaokrąglonej 10m/s²
t² = 2*5m / 10m/s² = 1s²
t = √1s²
t = 1s
Czas spadania z wysokości 5m przy spadku swobodnym wynosi 1 sekundę.