W aktach mowy wyrazamy nasze uczucia. Czesto jest to zwiazne z wartosciowaniem. W jakiej sytuacji uzyjesz ponizszych sformulowan? Zwroc uwage na oficjalnosc i nieoficjalnosc sytuacj.

Jestes wytrwaly. Jestes zawziety. Jestes uparty jak osiol. Jestes slusznie oburzony. Jestes zirytowany. Robisz z igly widly. Czy to przemyslales? Zmieniles zdanie? Ty nie dotrzymales slowa.

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-09-06T21:04:08+02:00
Jestes wytrwaly. - pocieszenie drugiej osoby, dodawanie jej otuchy i wiary w siebie
Jestes zawziety. - krytyka postępowania lub pochwała
Jestes uparty jak osiol. - krytyka zachowania
Jestes slusznie oburzony. - przyznanie racji
Jestes zirytowany. - wyrazenie wyrozumialosci
Robisz z igly widly. - krytyka zachowania i stwrazania problemow wiekszymi niz one sa w prawdzie
Czy to przemyslales? - upewnienie sie iz rozmowca jest zdecydowany w podjeciu np jakiejs decyzji
Zmieniles zdanie? - wyrazenie nadziei
Ty nie dotrzymales slowa. - zawód na drugiej osobie
2009-09-06T21:15:58+02:00
Jestes wytrwaly. Nauczyciel do ucznie, gdy uczeń dostaje 6 po raz kolejny
Jestes zawziety. Mama do syna, kiedy ten pracuje wytrwale nad swoimi ocenami
Jestes uparty jak osiol. Siostra do brata, gdy ten nie chce posprzątać pokoju
Jestes slusznie oburzony. Kolega do kolegi, w sytuacji, gdy tamtego rzuciła dziewczyna dla innego
Jestes zirytowany. Kolega do kolegi, gdy tamten dostał karę od rodziców na którą nie zasłużył
Robisz z igly widly. Mama do dziecka, na odpowiedź, gdy dziecko za bardzo przejmuje się swoim problemem
Czy to przemyslales? Tata do syna, gdy ten decyduje o wyborze studiów
Zmieniles zdanie? Nauczyciel do ucznia, gdy uczeń postanawia jednak zrobić pracę dodatkową
Ty nie dotrzymales slowa. Rodzic do dziecka, gdy to wraca do domu później niż było toustalone.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-06T21:26:00+02:00
Jestes wytrwały- Chcąc pomóc innej osobie w przejściu trudnych chwil w życiu

Jestes zawzięty- w celu okazania niesłuszności zdania lub też w celu okazania szacunku za wytrwałość w czynach

Jestes uparty jak osioł- starasz się uświadomić że nie zawsze białe to białe a czarne to czarne i czasami warto posłuchać rady innych

Jestes slusznie oburzony- w celu okazania zrozumienia i poparcia

Jestes zirytowany- w celu okazania zrozumienia i chęci pomocy

Robisz z igly widły- starasz się uświadomić że warto spojrzeć na sprawę trzeźwym okiem i pamiętać, że pozory często mylą

Czy to przemyslales?- Starasz się dać do zrozumienia, że czasem warto dwa razy przemyśleć sprawę zanim nie jest za pózno

Zmieniles zdanie? W celu okazania zainteresowania i nadziei w ostateczną decyzję rozmówcy

Ty nie dotrzymałeś słowa- chęć okazania zawiedzenia i smutku lub też próba powiedzenia "Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie"