Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T20:26:43+01:00
Rysujesz odcinek AB. Robisz symetralną (w punkcie A ustawiasz cyrkiel i obierasz taki rozstaw zeby był większy niżpołowa odcinka AB, robisz półokrąg i nie zmieniając rozstawu robisz to samo na punkcie B. rysujesz linie przechodzaca przez pkt przeciecia polokregow) i nanosisz na nią pkt P a na odcinku AB w miejscu przecięcia się z symetralną pkt S. łączysz pkt. A z pkt P. i piszesz nad tym 6, a nad odcinkiem AS - 5. i obliczasz z pitagorasa odc. PS. czyli
6^2=5^2 + x^2
36=25+x^2
x^2=36-25
x^2=11
x=√11
3 3 3
2009-12-10T20:29:31+01:00
Po wykonaniu rysunku powstanie trójkąt prostokątny o przyprostokątnej 5 i przeciwprostokątnej 6

z twierdzenia Pitagorasa szukana odległość PS :
PS= pierwiastek z 6 do kwadratu - 5 do kwadratu
PS= pierwiastek z 36-25
PS= pierwiastek z 11

odp pierwiastek z 11
1 1 1