Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T20:33:51+01:00
Zad. 1.
rozmnażanie płciowe:
W rozmnażaniu uczestniczą zazwyczaj dwa osobniki.
Osobniki potomne mają kombinację cech każdego z rodziców.
W procesie tym biorą udział gamety.
rozmnażanie bezpłciowe:
Osobniki potomne mają wszystkie cechy organizmów, z którego powstały.
Osobniki potomne z komórek lub fragmentów ciała jednego organizmu.

Zad. 2.
Organizmy rozmnażające się płciowo mają większe możliwości przystosowania się do środowiska niż osobniki rozmnażające się bezpłciowo, ponieważ mają inny zestaw cech.

Zad. 3.
jajorodność, rozwój prosty, rozdzielnopłciowość, dymorfizm płciowy.

Zad. 4.
Podział komórki polega na podzieleniu jądra komórkowego i stworzeniu błony, która dzieli komórkę na dwie, a pączkowanie polega na tworzeniu się uwypuklenia, w którym rozwija się organizm.

Zad. 5.
gonady - Narządy, w których są wytwarzane gamety.
zapłodnienie wewnętrzne - Połączenie gamet w drogach rodnych samicy.
zapłodnienie - Połączenie plemnika z komórką jajową.
rozdzielnopłciowość - Występowanie u jednego gatunku płci męskiej i żeńskiej.
obojnactwo - Wytwarzanie przez jednego osobnika gamet męskich i żeńskich.
zapłodnienie zewnętrzne - Połączenie gamet poza organizmem.
dymorfizm płciowy - Różnice w wyglądnie osobników płci męskiej i żeńskiej.

Zad. 6.
C. Gady, ptaki, ssaki

Zad. 7.
grzyby:
ciało zbudowane tylko ze strzępek
cudzożywność
porosty:
rozmażanie przez zarodniki
ciało zbudowane z komórek grzyba i glonu
przeprowadzanie fotosyntezy
wskaźniki czystości powietrza

Zad. 3.
rysunek 1:
grzyb - owocnik
na górze - kapelusz
niżej - blaszki z zarodnikami
niżej - trzon
na dole - strzępki grzybni
rysunek 2:
na górze - kuliste zarodnie
na dole - strzępki grzybni
2009-12-10T20:34:41+01:00
Strona 18.

1.
Rozmnażanie płciowe.
-W rozmnażaniu uczestniczą zazwyczaj dwa osobniki.
-Osobniki potomne mają kombinację cech każdego z rodziców.
W procesie tym biorą udział gamety.

Rozmnażanie bezpłciowe.
- Osobniki potomne mają wszystkie cechy organizmu, z którego powstały.
- Osobniki potomne powstają z komórek lub fragmentów ciała jednego organizmu.

Zadanie 2.
W rozmnażaniu płciowym jest przekazywanie gen, więc przystosowują się do środowiska.

Zadanie 3.

Podkreśl :
jajorodność, przemiana pokoleń, żyworodność.

Zadanie 4.

Pączkowanie polega na uwypukleniu na ciele organizmu macierzystego, a podział komórki na wytworzeniu się ściany komórkowej w środku komórki.

Zadanie 5.
Gonady - Narządy, w których są wytwarzane gamety.
zapłodnienie wewnętrzne - Połączenie gamet poza organizmem
zapłodnienie - Połączenie plemnika z komórką jajową.
rozdzielnopłciowość - Połączenie gamet w grogach rodnych samicy.
obojniactwo - Występowanie u jednego gatunku płci męskiej i żeńskiej.
zapłodnienie zewnętrzne - Wytwarzanie przez jednego osobnika gamet męskich i żeńskich.
dymorfizm płciowy - Różnice w wyglądzie osobników płci męskiej i żeńskiej.

Zadanie 6.
Gady, ptaki, ssaki.

Strona 27.

Zadanie 7.

Porosty :
- Rozmnażanie przez zarodniki
- Ciało zbudowane z komórek grzyba i glonu.
- Wskaźniki czystości powietrza.
Grzyby :
- Ciało zbudowane tylko ze strzępek.
- Cudzożywność.
- Przeprowadzenie fotosyntezy.

Pomogę Ci z 3 ze strony 28 - tylko bedzie mi łatkiwej na gg więc napisz do mnie .

6787918 - mój nr. gg
2009-12-10T20:35:02+01:00
Zad 1 str 18
Na zielono: 2,3,5
Na żółto: 1,4

zad 2 str 18
Organizmy rozmnażające się płciowo mają większe możliwości przystosowania się do środowiska, ponieważ umożliwia wymianę materiału genetycznego.

zad 3 str 18
Podkreśl:
jajorodność, rozwój prosty, rozdzielnopłciowość, dymorfizm płciowy, żyworodność

zad 4 str 18
Przy podziale komórki organizmy potomne są identyczne jak komórki macierzyste, a przy pączkowaniu są bardzo podobne ale nie identyczne.

zad 5 str 19
gonady - Narządy, e których są wytwarzane gamety
zapłodnienie wewnętrzne - połączenie gamet w drogach rodnych samicy
zapłodnienie - połączenie plemnika z komórką jajową
rozdzielnopłciowość - Wytwarzanie przez jednego osobnika gamet męskich i żeńskich
obojnactwo - Występowanie u jednego gatunku płci męskiej i żeńskiej
zapłodnienie zewnętrzne - połączenie gamet poza organizmem
dymorfizm płciowy - Różnice w wyglądzie osobników płci męskiej i żeńskiej

zad 6 str 19
c

zad 7 str 27
Na zielono: 1,2,4
Na żółto: 3,5,6

zad 3 str 28

muchomor:
klamra - owocnik
od góry:
kapelusz
blaszki z zarodnikami
trzon
strzępki grzybni

drugi grzyb:
główki grzyba: kuliste zarodnie
to na dole; co jest w kole(jakby korzenie) : wielojądrowe strzępki

Mam nadzieję, że pomogłam ;D