Działka ma kształt prostokąta, którego szerokość wynosi 28 metrów , a długość jest dwa razy większa. Na warzywa przeznaczono
3/4 powierzchni działki a pozostałą część na pasiekę. ile arów działki przeznaczono na pasiekę ?

2

Odpowiedzi

2009-12-10T20:30:12+01:00
A=28m
b=56m
P=28*56=1568m²
1568m²*3/4=1176m²
1568m²-1176m²=392m²
3,92 a(ar) :D:D
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T20:30:42+01:00
Szerokość czyli a=28
długość czyli b=56
obliczmy pole całej działki
P=a*b
P= 28*56
p= 1568m²

1568*3/4=1176m²-pole zajmowane przez warzywa
1568 - 1176=392m²- pole na pasiekę
392m²= 3,92 ar
Odp. Na pasiekę przeznaczono 3,92 arów.