Odpowiedzi

2009-12-10T20:55:38+01:00
Podział biblii wprowadził Stefan Langton w 1206r. Na początku XIII wieku Hugo z Saint Cher podzielił rozdziały Langtona na siedem części, a w 1550 r. Robert Estienne przeprowadził podział Nowego Testamentu na wiersze.

komórka - ja bym bral czarną
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T21:05:06+01:00
Pierszy podział chrześcijański został wprowadzony w III w. przez filozofa
aleksandryjskiego Ammoniusa Saccasa. Podzielił on Ewangelie na 1162 rodziały.
Natępny podział na rozdziały wprowadził Stefan Langton (1150-1228), który był kanclerzem Uniwersytetu Paryskiego, a następnie kolejnego podziału dokonał arcybiskup Canterbury w roku 1214, podzielił on Biblię łacińską na rozdziały. Podział ten został doprecyzowany w 1262 roku przez kardynała Hugo. Podziału na wiersze – najpierw Starego Testamentu, dokonał w 1528 roku dominikanin Santes Pagnini (1470-1541). Mianowicie Nowy Testament podział na wiersze otrzymał w 1555 roku. Uczynił to paryski drukarz Robert Estienne.

Wiem, że to troszkę zagmatwane ale trochę tych podziałów Biblii było (: Ja osobiście wybrałabym czarny w kwiatki dlatego, że czarny jest praktyczniejszy od białego i nie widać tak rys i wszelkiego rodzaju zabrudzeń, pozatym czarny kolor to klasyka - nigdy nie wychodzi z mody :D.