Wymiary prostokąta wynoszą:
długość: 120 cm
szerokość:80 cm
oblicz pole i obwód tego prostokąta. O ile wzroście obwód i pole tego prostokąta , jeżeli boki wydłużymy o 15%
pilne i proszę o zrobienie tego zadanie bardzo dokładnie

2

Odpowiedzi

2009-12-10T20:40:56+01:00
P = 120cm * 80cm = 9600cm2

obwód:

Obwód = 120cm*2 + 80cm *2 = 240cm+160cm=400cm

tego z % nie potrafię, może potrafię ale za dużo z tym kombinowania ;p
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T21:11:41+01:00
Pole prostokąta 120x80=9600
Obwód prostokąta 120+80=200
15% z 120 =15 x 120=18
---
100

15% z 80 =15 x80=12
---
100
Obwód po zwiększeniu 80+12=92 120+18=138
92+138=230
Pole po zwiększeniu 92x138=12696