Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T20:42:00+01:00
Cp = ms/mr * 100%

ms - 20g
mr - 100 g

Cp = 20g/100g * 100% = 20%

odp. stężenie otrzymanego roztworu wynosi 20%

---

Liczę na status najlepszego rozwiązania. Pozdrawiam! :)
12 4 12
2009-12-10T20:41:18+01:00
Cp = ms/mr * 100%-wzór
ms - 20g
mr - 100 g

Cp = 20g/100g * 100% = 20%
2 3 2
2009-12-10T20:45:43+01:00
Masa wody - 80g
masa substancji(kwas fosforowy(V)) - 20g
masa roztworu - 20g+80g=100g

C%=masa substancji*100%/masa roztworu
C%=20g*100%/100g
C%=20%

Odp.Stężenie procentowe tego roztworu wynosi 20%.
2 5 2