Trzy kobiety postanowiły kupic parasol, który kosztował 30zł, złożyły się więc po 10zł każda. Po wyjściu ze sklepu, właścicielowi sklepu przypomniało się, że parasol kosztował 25zł bo była zniżka. Dał więc 5zł pracownikowi, zeby oddał je kobietom. Pracownik natomiast zatrzymał 2 zł dla siebie, a 3 zł oddał kobietom. Skoro oddał im 3zł, to każda otrzymała po złotówce, zapłaciła więc za parasol 9zł, kobiet były 3 więc łącznie, zapłaciły 27zł, 2zł wziął pracownik, 27+2=29zł.
Gdzie sie podziała brakująca złotówka?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-10T20:44:07+01:00
Każda pani dała po 10zł, co w sumie dało 30zł.
Parasol kosztował 25zł.
Pracownik wziął sobie 2zł.
Każda z pań dostała po 1zł reszty, czyli sumując 1zł + 1zł + 1zł = 3zł.
25zł (za parasol) + 2zł (pracownika) + 3zł (reszty) =30zł
  • Użytkownik Zadane
2009-12-10T20:51:40+01:00
Brakująca złotówka zaraz się znajdzie;)
Zapłaciły 27 zł, ale w tej cenie są już te 2 złote, które wziął pracownik
One zapłaciły 3*(10-1) = 30-3 =27
10, bo tyle dały
1, bo tyle oddał im pracownik
Naprawdę zapłaciły 25 zł za parasol i 2 złote pracownikowi(znaczy sam sobie zapłacił;d)
resztę otrzymały pasuje wszystko, w treści niepoprawny jest zapis 27+2;)