Oblicz obwod trapezu prostokatnego o podstawach 12cm i 10 cm i wyskokosci 4 cm.

Oblicz obwod czworokata o wierzcholkach
A= (-2,1), B=(1,-5), C=(4,1), D=(1,3)
Narysowalam sobie wykres ale nie mam pomyslu na oblicznie tego a wiem ze to jest deltoit.... Prosze o bardzo szybka pomoc
I pełne obliczenia do obu zadan.
Z GORY BARDZO DZIEKUJE:)

3

Odpowiedzi

2009-12-10T20:44:18+01:00

obw trapezu=a+b+c+h
a=12
b=10
h=4
c=?
obliczamy c z tw pitagorasa

c²=(b-a)²+h²
c²=2²+4²=4+16=20
c=√20=√4*5=2√5

obw= 12+10+2√5+4=26+2√5






Aby obliczyc Długości bokow kozystajac ze wzoru: d = √(x2 - X12 + (y2 - y1)2)
2009-12-10T20:47:56+01:00
X- dł drugiego ramienia
2 kwadrat+ 4 kwadrat=x kwadrat
x= pierwiastek z 20
x=2 pierwiastki z 5
0= 12 cm +10cm+4 cm + 2 pierwiastki z 5=26 + 2 pierwiastki z 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T21:02:01+01:00