Po dziewięciu dniach podróży przez pustynie beduini zorientowali sie, ze wypili juz 60% zapasów wody. Zostalo im 96 bukłaków z wodą. O ile procent powinni zmniejszyc dzienne racje wody, jesli ma jej wystarczyc na kolejne 8 dni?


prosze o Odp;D


[dam naj.!]^

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T20:56:44+01:00
X-całkowita liczba bukłaków

40%x=48
x=48/0,4=120

120-48= 72- tyle bukłaków zużyli przez 9 dni
72/9=8 -ilość bukłaków dziennie

48/8=6 - ilość bukłaków dziennie przez kolejne 8 dni

8-6=2 o tyle powinni zmniejszyć zużycie wody

2/8*100%=25%

Odp. Powinni zmniejszyć zużycie wody o 25% dziennie
2009-12-10T21:03:35+01:00
96-40%
x-100%
_________
x=(100*96)/40
x=240

240-96=144 (bukłaków na 9 dni)
(96/144)*100%=66,7%
100%-66,7%=33,3%

Odp powinni zmniejszyć rację o około 34%