Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T20:59:30+01:00
Różnica wieku u Pawła: 2a-a
Obecnie dziadek ma: 4(2a)
Wcześniej (czyli 2a-a lat temu) miał: 4(2a)-(2a-a)=8a-a=7a

a więc 7 razy więcej

INACZEJ:

Załóżmy że dziadek ma 80 lat a Paweł 20...a więc 4 razy młodszy...
Jeżeli Paweł byłby dwa razy młodszy niż teraz to miałby 10 lat... a dziadek 70... a więc 7 razy więcej...
1 4 1
2009-12-10T21:03:13+01:00
X wiek Pawła kiedys
2x wiek Pawla teraz
czyli kiedys bylo x lat tamy
y wiek dziadka kiedys czyli x lat tamy zatem y+x to wiek dziadka dzis
a ze jest 4 razy starszy od Pawła to mozemy to zapisać ze ma 4*2x=8x

zatem dziadek ma 8x=y+x
czyli y=7x czyli Paweł byl wtedy 7 razy mlodszy od dziadka
  • xkia
  • Rozwiązujący
2009-12-10T21:08:12+01:00
A - wiek Pawła gdy był 2 razy młodszy niż teraz

2a - obecny wiek

2a * 4 = 8a - wiek dziadka

8a - a = 7a

Czyli wychodzi na to że jak Paweł był 2 razy młodszy niż teraz to dziadek był od niego 7 razy starszy. :D

Nie wiem czy tak, ale tak mi wyszło na konkretnym wieku jak sb liczyłam. ^

Powodzenia życzę i pozdrawiam ! ;*