Analiza reklamy prasowej.
w analizie pomogą pytania:

- jakie inform. zawiera ta reklama
-jak oceniasz wiarygodność
-jakie opinie na temat jakości i wartości przekazuje reklama
-jakie środki wyrazu użyte w reklamie mają oddziaływać na odbiorce
- jakie skojarzenia podsuwa odbiorcom reklama
- do jakich potrzeb i pragnień konsumentów się odwołuje.




` bardzo prosze o pomoc. potrzebne mi jest na dziś więc prosze jeśli mozna to niech ktos zrobi to ale nie z pierwszej lepszej str ok. bardzo mi zależy. z góry dziękuje.;*

1

Odpowiedzi

2009-12-10T23:55:37+01:00
-Reklama zawiera informacje z jakiego sklepu pochodzi, co obecnie jest w cenach promocyjnych, na dole widnieją adresy sklepów w Polsce.
- reklama jest wiarygodna, tymbardziej, że dotyczy ona sieci sklepów ogólnokrajowych.
- Reklama przekazuje jak najlepsze opinie, w tle reklamy za telewizorem pokazana jest faktura vat z innego podobnego sklepu o większej wartości mimo, że chodzi o ten sam produkt, hasło "nie dla idiotów" mówi o tym, że sklep jest tani i nikt nie da z siebie zrobić głupka idąc do konkurencji a jak się potem okazuje kupując drożej.
- przedewszystkim kolory przyciągające wzrok, format produktów promocyjnych, hasło promocyjne opisane w punkcie wyżej.
- Kojarzy nam się odrazu fakt, że ten sklep ma najniższe ceny i właśnie w nim nie przepłacimy.
- firma ta odwołuję się do każdego tak naprawdę z konsumentów który chce "odświeżyć" swoje rtv lub agd niedrogo ale wysoko jakościowo.