Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T21:41:54+01:00
Chińszczyzna -modne dania ,specjały kuchni chińskiej (ryż,warzy-
wa,grzybki,sosy) ;
chińszczyzna - ktoś wypowiada się o czymś ,o czym nie ma poję-
cia,w sposób tak zawiły ,że sam tego nie rozumie;
chińszczyzna - bardzo czegoś nie rozumiem,np.:elektronika to dla
mnie czysta "chińszczyzna"
chińszczyzna - być na przyjęciu i zachowywać się naturalnie
(bez przesadnej elegancji) - bez "chińszczyzny"
2009-12-10T21:46:51+01:00
Znaczenia:


(1.1) kultura chińska, język chiński; ogół tego, co chińskie (np. wyroby)
(1.2) pot. potocznie danie z chińskiej kuchni
(1.3) nadmierna grzeczność
(1.4) pot. potocznie coś niezrozumiałego