Odpowiedzi

2009-12-10T21:12:21+01:00
500g - 100%
xg - 70%
_________
x=(70*500)/100
x = 350g

Odp.
znajduje się w nim 350g etanolu
2009-12-10T21:13:14+01:00
W 100 g - 70 % -> 70% substancji i 30 %wody -> 70g etanolu i 30gwody więc w 500 g -> 5x70g etanolu = 350 g etanolu i 5x 30g wody = 150 g wody
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T21:18:01+01:00
Waga roztworu - 500g
Cp= ms/mr x 100%
Cp - stężenie procentowe
ms - masa substancji
mr - masa roztworu
70% = ms/500g x100% \:100%
0,7 = ms/500g \*500g
ms = 350g

Odp. Masa etanolu w roztworze wynosi 350 gram.