NA ZDROWIE

Ślachetne zdrowie,
Nikt się nie dowie,
Jako smakujesz,
Aż się zepsujesz.
Tam człowiek prawie
Widzi na jawie
I sam to powie,
Że nic nad zdrowie
Ani lepszego,
Ani droższego;
Bo dobre mienie,
Perły, kamienie,
Także wiek młody
I dar urody,
Mieśca wysokie,
Władze szerokie
Dobre są, ale -
Gdy zdrowie w cale.
Gdzie nie masz siły,
I świat niemiły.
Klinocie drogi,
Mój dom ubogi
Oddany tobie
Ulubuj sobie


Potrzebuje notatke do tego wiersza...Pomocy...

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-10T21:13:02+01:00
To mowi ze zdrowie jest wilkim darem, ze bez niego nic nie mozna zrobic. bez niego żyć to jest paranoja,,,
Chyba pomogłem ;]
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T21:25:20+01:00
Temat wiersza::Zdrowie jest najważniejsze w życiu tylko ludzie zaczynają je doceniać dopiero wtedy gdy ono szwankuje( "jako smakujesz aż się zepsujesz")
Wiersz mówi o tym że bogactwa i rzeczy materialne są cenne ale jeśli nie będziemy zdrowi nie będziemy szczęśliwi i nie będziemy w stanie się cieszyć tym bogactwem...
1 5 1