Odpowiedzi

2009-12-10T21:19:33+01:00
Antygona to bohaterka główna książki pt.,,Antygona,, Sofoklesa .To córka Edypa i Jokasty ,siostra Ismeny ,Eteoklesa i Polinejkesa.Pochodzi z rodu Labdakidów,jest siostrzenicą Kreona,narzeczoną Hajmona.Jest przeciwniczką Kreona
Antygona to dumna,wyniosła,niepokorna i nieugięta osoba .Jest także niezłomna, przedsiębiorcza, odważna,zdecydowana, energiczna,porywcza,konserwatywna,religijna.Kocha swoją siostrę.Uznaje wyższość prawa boskiego nad ludzkim.Jest typem buntowniczki.Ma bardzo wybuchowy charakter.Jest wierna nakazom religijnym i gotowa poświęcić życie w imę obowiązków religijnych.To idealistka
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T21:29:10+01:00
Antygona byla główną bohaterką tragedii Sofoklesa pt."Antygona".
Wywodzila sie z rodu Labdakidów; była córką Jokasty i Edypa.
Antygona była stanowcza, zdecydowana i na ogół odwazna, gdyż nie bała sie sprzeciwić rozkazowi Kreona - króla Teb. Antygona była osobą dumną, porywczą, zdecydowaną i energiczną. Pragnęła pochować ciało swego brata Polinejkesa. Sprzeciwienie się Kreonowi świadczy o tym, że kochała swego brata, troszczyła się o swych bliskich. Nie bała się wyrazić swojego zdania.
Była wrazliwa i czuła, gdy prowadzona na śmierć żałowała życia.
Działała zgodnie z prawami boskimi, czyli była wierząca.
Była otwarta, poniewaz wyraziła Kreonowi, że jest głupcem. Antygona udowodniła, że była gotowa do poświęceń. Ogólnie była osobą pozytywną.

2 5 2