Odpowiedzi

2009-12-10T21:12:38+01:00
To znaczy że w życiu nie należy popełniać zabójstw gdyż to jest grzech ciężki !
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T21:14:00+01:00
Chodzi tu oto by człowiek nie zabijał drugiego człowieka, a także innych stworzeń (tych nie narodzonych też).
11 3 11
2009-12-10T21:16:49+01:00
Powinniśmy Boga bać się i miłować Go, abyśmy bliźniemu swemu na ciele żadnej szkody ani krzywdy nie wyrządzali, ale mu pomagali i wspierali go we wszystkich potrzebach cielesnych.

Piąte przykazanie Dekalogu dotyczy relacji między ludźmi w kontekście poszanowania życia ludzkiego jako daru i własności Bożej, którym On i tylko On jako Jego dawca i Pan ostatecznie może dysponować. Użyte w oryginale słowo hebrajskie nie dotyczy każdego pozbawiania życia, jak mogą sugerować powszechnie używane tłumaczenia, lecz raczej oznacza: nie morduj, nie popełniaj zabójstw. Od samego początku przykazanie to skierowane jest przeciw jakiejkolwiek jednostkowej uzurpacji człowieka, który z zemsty, z innych osobistych pobudek, na zasadzie samosądu lub tym bardziej z zazdrości, chęci rabunku lub bez żadnej przyczyny, działa w zamiarze pozbawienia życia drugiego człowieka. Indywidualne decydowanie o przerwaniu cudzego życia jest przez Boga zabronione.
8 4 8