Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T21:23:03+01:00
X - ilość stopu złota próby 0,960
y - ilość stopu złota próby 0,375
39 gramów stopu złota próby 0,750
-------------------------------
x + y = 39
0,960*x + 0,375*y = 0,750*39
-----------------------------------
y = 39 - x
0.960*x + 0,375*(39 - x) = 29,25
0,960*x - 0,375*x + 0,375*39 = 29,25
0,585*x = 29,25 - 14,625
0,585*x =14,625
x = 14,625 : 0,585
x = 25
y = 39 - 25 = 14
Odp.Trzeba wziąć 25 g stopu złota próby 0,960 oraz 14 g
stopu złota próby 0,375 aby otrzymać 39 g stopu złota próby
0,750.
2009-12-10T21:23:03+01:00
39 gramy -stop złota próby 0,750
x - stop złota próby 0,960
y - stop złota próby 0,375
x + y = 39
0,960*x + 0,375*y = 0,750*39
y = 39 - x
0.960*x + 0,375*(39 - x) = 29,25
0,960*x - 0,375*x + 0,375*39 = 29,25
0,585*x = 29,25 - 14,625
0,585*x =14,625
x = 14,625 : 0,585
x = 25
y = 39 - 25 = 14


1 1 1