Odpowiedzi

2009-12-10T21:25:27+01:00
X żołta farba,
y zielona

Pod linkami po kolei rozwiązanie, bo tak mi łatwiej:

http://matematyka.pl/latexrender/pictures/db104143d895167a7820e7f0e790af8f.png

http://matematyka.pl/latexrender/pictures/65916c848bda0145ad50c1300e92ae90.png

http://matematyka.pl/latexrender/pictures/20a2defba6a9201bff211c006910b645.png

http://matematyka.pl/latexrender/pictures/0e1c5ceeb679f3ef56ddd901d03d0c9b.png

http://matematyka.pl/latexrender/pictures/fa19d7f6147e90764cf9a55c5332573a.png

http://matematyka.pl/latexrender/pictures/6810bbe064a1c2e33f8082ba4e4814d0.png

http://matematyka.pl/latexrender/pictures/3dea14bd8fe67c5f889d967b8decb6cc.png

a w litrach to 1,6 zoltej i 2,4 zielonej
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T21:27:04+01:00
Stosunek 2:3 oznacza że należy całość skomponować z 2 części jednego i 3 drugiego koloru ,czyli 4litry:5 częśc=0,8l=1 częśc,czyli tej żółtej mają być 2 części czyli 2×0,8l=1,6l,a reszta ,czyli 4-1,6==2,4l to zielona - pozdrawiam
  • Użytkownik Zadane
2009-12-10T22:00:13+01:00
Stosunek 2:3
farba żółta = 2x
farba zielona = 3x
2x + 3x = 4l
5x = 4l | : 5
x = 4/5l = 0,8 l

farba żółta = 2*0,8l=1,6l
farba zielona = 3*0,8l=2,4l
1,6l+2,4l=4l