Odpowiedzi

2009-12-10T21:45:57+01:00
Dane:
m1 = 45 kg F1 = 45 x 10 m/s2 = 450 N
m2 = 60 kg = 60 x 10 m/s2 = 600 N
s = 15 m

Rozwiązanie:
Najpierw obliczamy pracę jaką wykonali:
1)
W = F x s
W = 450 x 15
W = 6750 J
2)
W = F x s
W = 600 x 15
W = 9000 J

Moc obliczamy ze wzoru:
P = W : t
Musisz mieć w danych czas bo inaczej nie rozwiążesz zadania (chyba że chodzi o porównanie mocy). Jak chodzi o porównanie mocy to:

P = W2 : t : W1 : t
P = W2 : W1
P = 9000 : 6750
P = 1⅓ razy większa moc

4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T21:57:03+01:00
Dane:
h (wysokość ) = s (droga) = 15m
m1 (masa I chłopca) = 45kg
m2 (masa II chłopca) = 60kg
t1 = t1 (obaj chłopcy pokonali drogę w tym samym czasie) = przyjmijmy dla obliczeń 100s (sekund)
g (przyśpieszenie grawitacyjne) stała grawitacji wynosi ~9,81m/s² ~ 10m/s²

Szukane:
P (moc) = ?

Wzór
P = W/t

W = F*s

F = m*g
F1 = m1*g = 45kg*10m/s² = 450kgm/s² = 450N
F2 = m2*g = 60kg *10m/s² = 600N

Możemy już obliczyć pracę:
W1 = F1*s = 450kgm/s² * 15m = 6750kgm²/s² = 6750J
W2 = F2*s = 600kgm/s² * 15m = 9000J

A teraz mamy wszystko, by obliczyć moc:
P1 = W1 /t = 6750kgm²/s² : 100s = 67,5kgm²/s³ = 67,5W
P2 = W2 /t = 9000kgm²/s² : 100s = 90W

Moc mięśni chłopca o większej masie jest wyższa niż moc chłopca o mniejszej masie, ponieważ moc zależy od wykonanej pracy w jednostce czasu, a chłopiec ważący więcej wykonał większa pracę. Praca zależy od siły i drogi, a siła od masy i przyśpieszenia.
1 5 1