1Oblicz stopnie utlenienia
HBr NaH
Zn2+ CO3 2- Cu+ MnO4 -

azotu w: azotanie (V) żelaza III, amoniaku, tlenku azotanu V, chlorku amonu,

węgla w: CH4, CO, węglanie wapnia, CO2, H2CO3, Al4C3

2Określ stopień utlenienia manganu w jego związkach
MnO, KMnO4, MnO2, K2MnO4, MnCl2

Wystarczy nawet trochę ;)))

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-10T21:50:28+01:00
1Oblicz stopnie utlenienia
HBr - H I Br -I
NaH Na I H -I
Zn2+ II
Hi - H I I -I
Br 0
-I - I

azotanie (V) azot V zelazo III
amoniaku -III
tlenku azotanu V N V

MnO II
KMnO4 Vii
MnO2 IV
K2MnO4 VI
MnCl2 II
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-10T21:51:35+01:00
1 -1
HBr
1 -1
NaH
2
Zn 2+
-2
CO3 2-
1
Cu+
7 -2
MnO4 -
5
Fe(NO3)3
3
NH3
5
N2O5 - to tlenek azotu a nie azotanu!
3
NH4Cl
4
CH4
2
CO
4
CaCO3
4
H2CO3
4
Al4C3
2
MnO
7
KMnO4
4
MnO2
6
K2MnO4
2
MnCl2
4 4 4