Zadanie 1
Samochód przebył 9 km z szybkością 36 km/h, a następnie 27km z szybkością 54 km/h. Oblicz całkowitą drogę przebytą przez samochód.

Zadanie 2
Tramwaj rusza z miejsca z przyspieszeniem o wartości 1,5 m/s². Po jakim czasie uzyska on prędkość o wartości 54 km/h ?


[HELP];>
FIZYKA

2

Odpowiedzi

2009-12-10T21:48:14+01:00
Zadanie 1
Samochód przebył 9 km z szybkością 36 km/h, a następnie 27km z szybkością 54 km/h. Oblicz całkowitą drogę przebytą przez samochód.

droge czy czas?
droga to 9+27=36km

drugiego szczerze nie pamietam,chyba ze masz jakies wzory
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T21:56:12+01:00
1
całkowita droga to droga pierwsza + druga a więc 9km +27 km = 36km.
2
54km/h to 15m/s
a=1,5m/s²
vo=0
vk= 15m/s
a = (vk-vo)÷t
t =(vk-vo) ÷a= (15-0) ÷1,5 = 15÷1,5= 10 s
1 5 1