Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T21:46:43+01:00
HIPOTEZA CZASTECZKOWEJ BUDOWY SUBSTANCJI:

- Wszystkie ciała zbudowane są z cząsteczek o różnych wielkościach.
- Mieszanie się cząsteczek polega na wypełnianiu luk między dużymi cząsteczkami przez cząsteczki o małych rozmiarach.

Co to jest DYFUZJA?
DYFUZJA- zjawisko samorzutnego mieszania się substancji bezpośrednio stykających się ze sobą. W czasie dyfuzji cząsteczki poruszają się po torach w kształcie linii łamanej; ruch ten nazywamy ruchem BROWNA.

GDZIE WYSTĘPUJĄ WIĄZANIA MIĘDZYCZĄSTECZKOWE?
1. Oddziaływania międzycząsteczkowe są to siły z jakimi przyciągają ssię cząsteczki danego ciała.
2. Oddziaływania te występują w stanach: ciekłych, gazowych i stałych. Największe siły występują między cząsteczkami ciał stałych.
3. Siły międzycząsteczkowe występują tylko na bardzo małych odległościach.

SIŁY MIĘDZYCZĄSTECZKOWE
siły spójności-sa to siły, które występują między cząsteczkami należącymi do tej samej substancji, np: woda->szoda
szkło->szkło
siły przylegania-są to siły, które występują między cząsteczkami różnych substancji, np: szkło->woda. Skutkiem sił przylegania jest osadzanie siię menisku.

MENISK-to zjawisko zakrzywienia powierzchni cieczy pod wplywem działania sił międzycząsteczkowych.
MENISK WYPUKŁY- powstaje podczas gdy siły spójnosci są większe od sił przylegania, np: kisiel, smoła, miód.
MENISK WKLĘSŁY- powstaje wówczas gdy siły przylegania są większe od sił spójności, np: woda, alkohol.
5 3 5
2009-12-10T21:56:07+01:00
Dyfuzja - samorzutne mieszanie się cząsteczek
hipoteza cząsteczkowej budowy substancji- twierdz że materia jest zbudowana z malutkich cząsteczek, którre są nie podzielne. Nazywamy je atomami
GDZIE WYSTĘPUJĄ WIĄZANIA MIĘDZYCZĄSTECZKOWE - występują między jonami
MENISK - powierzchnia rozdzielająca gazy i ciecze
SIŁY MIĘDZYCZĄSTECZKOWE - siły które wiążą atom z cząsteczkami
2 3 2