Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-10T22:00:11+01:00
Tutaj masz pełną odpowiedź wraz z obliczeniami:
http://www.irek.edu.pl/matura/porady/porada_07.pdf
(zadanie 9)
Liczę na naj xd
4 4 4
2009-12-10T22:03:13+01:00
R - oryginalny promien
R - nowy promień

obwód oryginalny = 2πr

nowy obwód = 2πr * (100+p)%
nowy obwód = 2πR

2πR = 2πr(100+p)%

R = r * (100+p)%

oryginalne pole = πr²
nowe pole = πR² = πr²*((100+p)%)²

Stosunek nowego pola do starego pola = nowe pole / oryginalne pole =
= ((100+p)%)² =
= ((100+p)/ 100)² = (10000 + 200p + p²) / 10000 =
= 1 + 2p/100 + p²/10000 =

czyli wzrośnie o 2p/100 + p²/10000 =
= (2p + p²/100) %

4 4 4