Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T22:03:06+01:00

a) 2x-y = 5 |+y
2x=5+y |÷2
x=(5+y)÷2
b) ⅓y=x-3 |+3
⅓y+3=x
x=⅓y+3
c) 3(x-y)=2x
3x-3y=2x
3x-2x=3y
x=3y
d) ⅔x=¾y |×3
2x= 9/4 y |÷2
x= 9/4 y × 1/2
x= 9/8 y
2009-12-10T22:06:46+01:00
A)2x=5+y dzieląc na dwa otrzymamy x=5/2+y/2

b)x-3=y/3 x=(y/3)+3

c)3(x-y)=2x 3x-3y=2x -3y=2x-3x -x=-3y x=3y

d)2/3x=3/4y mnożymy przez odwrotność 2/3 czyli 3/2 i otrzymamy x=9/8y