A.Zapisz wzór na pole równoległoboku o podstawie a i wysokości h. wyznacz z niego h

B. Obwód koła można obliczyć za pomocą wzoru L = л*d,
a) Oblicz obwód koła,gdy d =10 cm.
b)Oblicz obwód koła,gdy r= 0,2 dm.
c) Ze wzoru L=лd wyznacz d

C. Michał miał k złotych,na gumę do żucia wydał z groszy.
Zostało mu m złotych wyznacz m

a) Rozwiązanie zadania dla k=8 i z =90
b) Zapisz wzór na określający zależność między wielkościami k,m i z.
c) Z otrzymanego wzoru wyznacz k.

D.Ze wzoru F= m*a wyznacz kolejno m i a

2

Odpowiedzi

2009-12-10T22:08:23+01:00
P=a*h /:a
P/a=h:)

zad 2
a)L=10pi
b)L=5pi
c)L/pi=d

zad3
b)100K-z=m
a)800gr-90gr=7,10zł
c) 100k-z=m /+z
k=m+z/100

zad4
F=m*a
F/m=a
F/a=m

:):):)
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T22:15:26+01:00
A. P=a•h czyli h=P:a=P/a
B. L=π•d
a) L=π•10≈31,4 (cm)
b) L=π•2•r=0,4•π≈1,256(dm)
c) d=L/π
C. m=k-(z/100)
a) m=8-0,90=7,10(zł)
b)k=m +(z/100)
D.m=F/a
a=F/m
9 3 9