Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T22:03:16+01:00
Koniki morskie żyją w morzach a ich głowa przypomina kształtem głowę konia - to tłumaczy ich potoczną nazwę. Zamieszkują one płytką strefę przybrzeżną praktycznie wszystkich mórz i oceanów pomiędzy oboma pięćdziesiątymi równoleżnikami, jednak największe ich skupiska spotkać można na zachodnim wybrzeżu Atlantyku i na archipelagach Indo-Pacyfiku. Ich naturalnym siedliskiem jest rafa koralowa i lasy namorzynowe a także wodorosty i trawa morska. W tym środowisku mogą ukryć się przed większymi od nich drapieżnikami - tylko tak mogą się przed nimi bronić, ponieważ pływają raczej kiepsko i ucieczka nie jest ich mocną stroną.
7 4 7
2009-12-10T22:02:51+01:00
Koniki morskie... niesamowite, niepodobne do niczego innego... Dziwaczne i piękne zarazem wybryki natury, które od wieków fascynują ludzi. W kulturach antycznych przypisywano im magiczne moce, niekiedy oddawano nawet boską cześć. Do dziś ludzie wierzą, że potrafią wyleczyć z wielu chorób

Koniki morskie żyją w morzach Zamieszkują one płytką strefę przybrzeżną praktycznie wszystkich mórz i oceanów
3 4 3
2009-12-10T22:03:54+01:00
Koniki morskie żyją w morzach a ich głowa przypomina kształtem głowę konia - to tłumaczy ich potoczną nazwę. Zamieszkują one płytką strefę przybrzeżną praktycznie wszystkich mórz i oceanów pomiędzy oboma pięćdziesiątymi równoleżnikami, jednak największe ich skupiska spotkać można na zachodnim wybrzeżu Atlantyku i na archipelagach Indo-Pacyfiku. Ich naturalnym siedliskiem jest rafa koralowa i lasy namorzynowe a także wodorosty i trawa morska. W tym środowisku mogą ukryć się przed większymi od nich drapieżnikami - tylko tak mogą się przed nimi bronić, ponieważ pływają raczej kiepsko i ucieczka nie jest ich mocną stroną.

Nikt tak naprawdę nie wie, ile gatunków koników morskich żyje w morzach naszej planety. Przez ostanie dwieście lat pojawiło się ponad 120 nazw, jednak okazuje się że większość z nich opisuje te same gatunki. Stało się tak, gdyż koniki dopasowują się do swojego otoczenia w sposób wręcz idealny, do tego stopnia, że osobniki tego samego gatunku, żyjące w różnych miejscach mogą różnić się nie tylko kolorem, ale również ilością, kształtem, wielkością i rozmieszczeniem kolców na głowie i grzbiecie. Wiadomo na pewno, że gatunków koników morskich jest więcej niż trzydzieści, ale najprawdopodobniej mniej niż czterdzieści.
2 4 2