Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T22:08:23+01:00
Sprawdź czy liczba 5 spełnia równania:
1)3x-3 = 2x+2

3*5-3=2*5+2
12=12
tak
2) 0,5y +7 = (y-14)/2
0.5*5+7=(5-14)/2
9,5=-4,5
nie
3) ¼(z-1) = z-2
nie widac co to za ulamek
po lewej stronie wychodzi 1


Rozwiąż równanie:
1) 5x + 3 = x + 19
4x=16
x=4
2) 2+3m = 5-5m
8m=3
m=3/8
3) 4(x+3) = 5x-19
4x+12=5x-19
-x=-31
x=31
4) 2(2m - 3) +2m = 5(3-m)+1
4m-6+2m=15-5m+1
11m=22
m=2
2009-12-10T22:10:01+01:00
Zad . 2
1) 5x + 3 = x + 19
5x - x = 19- 3
4x = 16/ 4
x = 4

2) 2+3m = 5- 5m
3m+5m = 5-2
8m = 3/8
m = 0,375

3)4(x+3) = 5x -19
4x + 12 = 5x - 19
4x - 5x = - 19 - 12
-1x = -31/ -1
x = 31

4) 2(2m - 3) +2m = 5(3-m)+1
4m - 6 + 2m = 15 - 5m+ 1
4m + 2m + 5m = 6 +15 +1
11m = 22/11
m = 2

2009-12-10T22:18:11+01:00
1) Sprawdź czy liczba 5 spełnia równania:
a)3x-3 = 2x+2
b) 0,5y +7 = (y-14)/2
c) ¼(z-1) = ⅗z-2

2) Rozwiąż równanie:
a) 5x + 3 = x + 19
b) 2+3m = 5-5m
c) 4(x+3) = 5x-19
d) 2(2m - 3) +2m = 5(3-m)+1

1.
a) 3*5-3=2*5+2
15-3=10+2
12=12 spełnia
b) 0,5*5+7=(5-14)/2
2,5+7=-9/2
9,5=-4,5 nie spełnia
c) ¼(5-1) = ⅗5-2
¼*4=3-2
1=1 spełnia

2.
a) 5x + 3 = x + 19
5x-x=19-3
4x=16/:4
x=4
b) 2+3m = 5-5m
3m+5m=5-2
8m=3/:8
m=3/8
c) 4(x+3) = 5x-19
4x+12=5x-19
4x-5x=-19-12
-x=-31/*(-1)
x=31
d) 2(2m - 3) +2m = 5(3-m)+1
4m-6+2m=15-5m+1
4m+2m+5m=15+1+6
11m=22/:11
m=2