Mam kwadracik który składa się z pięćdziesięciu kratek.
a) mam zamalować 70 %. ile mam zamalować?
muszę w tym przypadku 70 % zapisać jeszcze w liczbie dziesiętnej i w ułamku.

b) mam zamalować 1/5. ile mam zamalować?
muszę w tym przypadku 1/5 zapisać jeszcze w procentach i w liczbie dziesiętnej.

c) mam zamalować 0,36. Ile mam zamalować?
muszę w tym przypadku 0,36 zapisać jeszcze w procentach i w ułamku.


2 część zadania :

zrób według przykładu :
40 %
0,40
40/100
2/5

to na górze to przykład.
teraz jest to co mam zrobić.

a)

18%
0,18
18/100
jak zapisać to w ułamku (patrz - przykład)?

b)

77%
0,77
77/100
jak zapisać to w ułamku (patrz - przykład)?

c)

80%
0,80
80/100
jak zapisać to w ułamku (patrz- przykład)?

d)

75%
0,75
75/100
jak zapisać to w ułamku (patrz-przykład)?

e)

95%
0,95
95/100
jak zapisać to w ułamku (patrz- przykład)?

2

Odpowiedzi

2009-12-10T22:16:35+01:00
1.a) 35 kratek musisz zamalować
w ułamku dziesiętnym to będzie 0,35 a w normalnym 7/20
b) 10 kratek zamalować
w dziesiętnym 0,2 w normalnym 1/5
c) zamalowac 18
w dziesiętnym 0,36 w normalnym 36/100
2.a) 9/50
b) 77/100
c) 4/5
d) 3/4
e) 19/20
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T22:16:47+01:00
1.
a). 35 kwadracików, 0,70 ; 70/100 czyli 1/10
b) 20%, 10 kwadracików, 0,2 ; 20/100 czyli 1/5
c) 18 kwadracików; 0,36 to 36%, ułamek 36/100 czyli 9/25

2.
a)
18%
0,18
18/100
9/50
b)
77%
0,77
77/100 inaczej się nie da
c)
80%
0,8
80/100
4/5
d)
75%
0,75
75/100
3/4
e)
95%
0,95
95/100
19/20