Odpowiedzi

2009-12-10T22:11:02+01:00
Witam!
Powiększone węzły chłonne mogą być stanem przedchorobowym/przedinfekcyjnym.Są to skupiska tkanki limfatycznej, która odpowiada za odporność organizmu. Stanowią filtr dla drobnoustrojów, więc jest ich tam najwięcej.
W węzłach chłonnych komórki zwane limfocytami rozpoznają intruza i zaczynają z nim walczyć, wytwarzając substancje toksyczne dla bakterii czy wirusa. Węzły chłonne powiększają się i stają się bolesne. W miarę jak infekcja zostaje opanowana, wracają do pierwotnych rozmiarów.
5 5 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T22:12:19+01:00
Podczas infekcji gardła migdałki powiększają się. Może temu towarzyszyć ból gardła, utrudnione oddychanie przez nos a także gorączka. Często ulegają powiększeniu węzły chłonne. Świadczy to o nasileniu stanu zapalnego.
5 3 5