Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T22:13:20+01:00
Wzór ma pole koła: pi * r^2, przyrównujemy:



pi *r^2=16 pi dzielimy obustronnie przez pi i otrzymujemy:



r^2=16, z tego mamy: r=4



Teraz do wzoru 2 pi r podstawiając nasze wyliczone r, otrzymamy obwód.


2 3 2
2009-12-10T22:13:07+01:00
P=16pi
P=pi*r^2
16pi=pi*r^2
r^2=16
r=4
Obw=2pi*r
Obw=2*pi*4
Obw=8pi
5 5 5
2009-12-10T22:14:05+01:00
P=πr²
P=16π
πr²=16π |÷π
r²=16 |√
r=4

Obw=2πr
Obw=2×π×4
Obw=8π
4 4 4