Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T22:23:24+01:00
Kryzys przysiegowy to odmowa skladania przysiegi wiernosci przez zolnierzy I i III Brygady Legionów Polskich 9 lipca 1917.
  • Jck
  • Początkujący
2009-12-10T22:24:52+01:00
Kryzys przysięgowy – tak nazwano odmowę złożenia przysięgi przez żołnierzy I i III Brygady Legionów Polskich 9 lipca 1917.

Przepisane z wikipoedi. Moge opisać dokładniej.
2009-12-10T22:27:54+01:00
Kryzys przysięgowy- nazwa sytuacji zaistaniałej po odmowie złożenia przysięgi na wierność Niemcom i Austrowęgrom w 1917 roku przez żołnierzy Legionów Polskich na czele z Józefem Piłsudskim. W 1917 roku Niemcy w wyniku dużych strat na froncie I wojny światowej , rozpoczeli tworzenie siły zbrojnej w skład której miały wejsc Legiony Polskie.