ZAPISZ PODANE INFORMACJE W POSTACI
UKŁADÓW RÓWNAŃ

1. Suma liczby o 5% większa od x i liczby o 5% mniejszej od y jest równa 285. Suma liczby o 10% mniejszej od x i liczby 10% większej od y jest równa 310.

2. Karol zebrał x prawdziwków, y podgrzybków i 5 koźlarzy, razem 49 grzybów. W domu okazało się że połowa prawdziwków i dwie trzecie podgrzybków nadaje się do wyrzucenia. Do zjedzenia zostały jedynie 23 grzyby.

PILNE!!

2

Odpowiedzi

2009-12-10T22:32:59+01:00
1,05x+0,95y=285
0,90x+1,10y=310


x+y+5=49
1/2x+1/3=23
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T22:34:59+01:00
1.
x+%5*x + y-5%*y = 285
x-10%x + y+10%y = 310


2.

x+y+5=49
x-1/2x + y-2/3y + 5 = 23 ==> 1/2x + 1/3y + 5 = 23
1 1 1