Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T22:31:29+01:00
A- bok romu
e- przekatna rombu
f- przekatna rombu

e=6
f=8

a²=1/2e²+ 1/2f²
a²=3²+4²
a²=25
a=5

Pr= e*f/2= 6*8/2= 24
Pr=a*h
24=5h
h=4,8

Odp. Wysokość rombu ma 4,8cm.
2009-12-10T22:47:40+01:00
Ze wzoru na pole rombu
P= (d1*d2)/2 => P=24cm kw.

Teraz należy spojrzeć na drugi wzór na pole rombu
P=a*h => h=P/a


Przyprostokątne któregokolwiek z trójkątów w tym rombie mają 3 i 4 cm.

Jest to trójkąt egipski zatem a=5 cm.

Zatem h=P/a => h= 24cm kw./5 cm.

h= 24/5 cm => h=4 4/5 cm