Odpowiedzi

2009-12-10T22:32:57+01:00
Dlatego ponieważ narty rozkładają ciężar na większą powierzchnię i się nie zapadamy w śniegu przez to oszczędzamy energie

Prosze o najlepszą odpowiedź
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-10T22:32:29+01:00
- większa szerokość narty;

- zalecana, mniejsza długość narty, co ułatwia wszelkie manewry i zjazdy;

- mocniejsze wiązania, pozwalające na użycie stosunkowo solidnych i uniwersalnych butów, które nadają się również do wędrowania bez nart;

- spód narty jest częściowo pokryty charakterystyczną łuską zapewniającą przyczepność przy podchodzeniu; istnieje także możliwość użycia fok;

- w mocniejszej wersji narta posiada również stalowe krawędzie.
2009-12-10T22:34:34+01:00
Gdyż na głębokim śniegu twój ciężar rozkłada się tylko na twoje stopy (gdy stoisz bez nart) i śnieg się tak jakby zapada pod tobą... a gdy masz narty to śnieg cię utrzymuje gdyż jest mniejsze ciśnienie wywierane na śnieg przez narty (z twoim ciężarem) :)