Odpowiedzi

2009-12-10T23:19:39+01:00
(-∞;4)∧<2-m;∞)∉ zbiór pusty (takie przekreslone O badz 0 )
4≥2-m
-m≤2
m≥ -2
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T23:22:51+01:00
Przedział (-∞;4), to liczby mniejsze niż liczba 4.

(-∞;4) x < 4

Przedział <2-m;∞) to liczby większe bądź równe liczbie 2 - m.

<2-m;∞) x ≥ 2 - m

Aby część wspólna tych dwóch przedziałów była zbiorem niepustym, to liczba 2 - m musi być mniejsza niż 4 (muszą istnieć liczby jednocześnie większe od 2 - m i mniejsze od 4):

2 - m < 4

m > -2

===========================================================

Odpowiedź:
Dla m > -2 część wspólna przedziałów(-∞;4) i <2-m;∞) jest zbiorem niepustym.