Odpowiedz.

1 Składnik kości i zębów
2. Pierwiastek, który ma duży wpływ na twój wzrost.
3. Jego niedobór powoduje próchnicę zębów
4. Pierwiastek umożliwiający transport tlenu
5. Produkt zawierający dużo wapnia
6. Jeden ze skutków niedoboru magnezu
7. Związki organiczne występujące w dużej ilości w warzywach i owocach.
8. Pierwiastek wpływający na przemianę cukrów i witaminy C
9. Grupa zwierząt morskich, których mięso zawiera dużo jodu
10. Choroba spowodowana brakiem żelaza
11. Pierwiastki występujące w organizmie w bardzo małej ilości
12. Brak jodu powoduje choroby układu........
13. Napój zawierający m.in. fluor.

Dzięki z gory :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T23:34:23+01:00
1fosfor
2jod
3
4 zelazo
5 mleko
6migrena
7
8
9ryby
10anemia
11mikroelementy
12nerwowego
13 herbata

haslo sole mineralne :))
12 3 12
2009-12-10T23:39:22+01:00
1.fosfor
2. magnez
3. wapń
4. żelazo
5. mleko. ser. jaja.
6.zaburzenia rytmu serca, migrena
7. ?
8. ?
9. ryby
10.anemia
11.nerwowego
12. herbata
6 3 6