Proszę o pomoc w zadaniach ,całe rozwiązanie .
1.Oblicz różnicę miejscowego czasu słonecznego między Wrocławiem a Rzeszowem.
2.Oblicz ile wynosi różnica czasu między górowaniem Słońca ;
-w Białymstoku(23⁰08'E) i w Szczecinie (14⁰30'E)
-w Przemyślu (22⁰47'E) i w Jeleniej Górze (15⁰43'E)
3. Podróżując z Ameryki do Azji dnia 5.10 przekraczamy południk 180⁰ jaką będziemy mieć datę po dotarciu do Azji .
4.W Warszawie (21⁰E) w dniu 20.09 jest godzina 9⁰⁰ miejscowego czasu słonecznego .Która godzina miejscowego czasu słonecznego i jaka data w tym samym momencie jest ;
-w Sydney (151⁰12'E)
-w Pekinie (116⁰25'E)
-w Chicago (87⁰38'W)
-w Los Angeles (118⁰15'W)

2

Odpowiedzi

2009-12-11T16:02:43+01:00
Wrocław 17°E
Rzeszów 22°E
22°-17°=5°
1°=4min
5*4=20min
Różnica czasu wynosi 20 min.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T16:13:23+01:00
1.
wrocław - 17* 03'E
rzeszów - 22*E

22 - 17* = 5*
5* = 20 minut, zatem tyle wynosi róznica czasu między górowaniem

2.
23*08' - 14*30' = 8* 38'
8* = 32 minuty
38' = 38 x 4 = 152 sekundy = 2 minuty 32sek

Różnica wynosi 34 minuty 32sek


22* 47' - 15* 43' = 7* 4'

7*4' = 28 minut 16sek - tyle wynosi różnica


3.
Będzie 6.10

4.
Warszawa - 21*E - 9.00

Sydney - 151*12'E

151*12' - 21* = 130*12'

130* - x
1* - 4 minuty

4 x 130 = 520 minut = 8h 40 minut

9.00 + 8h 40 min = 17.40 w Sydney


Pekin - 116* 25'E

116*25' - 21* = 95* 25'

95* = 380 min = 6h 20 min

9.00 + 6h 20 min = 15.20


Los angeles - 118* 15'

118* 15' + 21* = 139* 15'

139* = 556 minut = 9h 16 minut

9.00 - 9h 16 min = 23.44 w LA

jak coś to pisz pw :)
1 5 1